Rozhovor s majitelkou VOONO

Děkujeme všem našim zaměstnancům a zákazníkům, že jsme celou situaci společně zvládli. 

Jak ovlivnila současná situace českou značku přírodní vlasové kosmetiky VOONO a jaké jsou novinky v této malé rodinné firmě? To se dozvíte teď v rozhovoru s majitelkou firmy Kateřinou Schleifer. 

 


Jak zasáhla rychlá změna celkové fungování VOONO? 


Ze dne na den zavřeli kvůli nouzovému stavu naše kadeřnictví Baj’s by VOONO v Brně. Také všechny prodejny a ostatní kadeřnictví okamžitě zastavily pravidelné objednávky. Lidé zůstali doma a objednávali různé věci a zboží jako o život. Doprava, ať poštou či kurýrem, se najednou prodloužila a nebylo možné garantovat dodací podmínky na které jsou naše zákaznice zvyklé. 

 

Stoupla nějak cena dopravného?

Ano. Zvýšilo se. My jsme ale našim zákazníkům cenu nezvedli ani o korunu. Naopak jsme přidali zvýhodněné balíčky, které usnadnily nakupujícím výběr na našem e-shopu a ještě dostali dopravu Zásilkovnou zdarma. 

 

Co byl největší problém, který nastal? 

Naše dodávka henny z Indie se zastavila. Jediná možnost byla letecká přeprava, která cenově stoupla asi o 300% jako lusknutí prstu. Zboží rychleji ubývalo, protože zákaznice nemohly do kadeřnictví ani obchodů, ale naše zboží viselo někde na půli cesty. 

 

Stalo se něco pozitivního, co bys ráda zmínila? 

Já sama jsem uvízla ve Státech, kde se mi podařilo domluvit rozšíření VOONO značky do dalších států. Všechny prodeje se přesunuly do on-line světa, přicházelo denně spoustu dotazů a otázek a můj tým se prakticky nezastavil. Výhodou bylo, že mohli pracovat z domova. Jak asi víte, jsme rodinná firma, proto každý měl práce dost. Zákaznice se vesele barvily, vymýšlely různé inovace jako např. barvení obočí pomocí henny, a hojně nás označovaly na Instagramu a Facebooku. 

 

Proběhla nějaká inovace či vylepšení?

Konečně jsme dotáhli do konce blond odstíny s kterými, co nevidět, vyjdeme na svět. Otevírá se tím svět přírodních barev i pro blondýnky a ženy, které si vlasy melírují. Já sama jsem blonďaté odstíny vyzkoušela a jsem naprosto spokojená. Jak jsem zmiňovala, přidali jsme zvýhodněné balíčky s dopravou Zásilkovnou zdarma, udělali jsme různé akce, abychom naše zákazníky potěšili a v neposlední řadě jsme přišli s novinkou MIX AT HOME BY VOONO, což je balení 3x 100g henny, díky kterému si můžete vytvořit jedinečný barevný odstín a to samozřejmě v pohodlí domova. 

 

Zaznamenala jsi nějakou změnu ve zprávách či na zákaznické podpoře? 


Zvýšila se nám čtenost blogových článků a obecně se zákazníci více zajímali o zdraví svých vlasů a vlasové pokožky. Myslím, že měli konečně čas si o tom něco přečíst a přišli na to, že kupovat si komerční vlasovou kosmetiku v supermarketu, prostě není cesta. Na všem špatném je prostě něco dobré a jsem ráda, že jsme to všichni společnými silami zvládli. Tímto bych moc chtěla poděkovat všem zákazníkům VOONO a hlavně svému týmu, který všechno zvládl i bez mé přítomnosti. 

 

 

No a co tvoje vlasy?

Když jsem uvízla v USA a moje odrosty byly nesnesitelné, tak jsem se rozhodla navštívit salón, který přírodního rozhodně nic nevedl. Když jsem řekla kadeřnici, že chci něco přirozeného, jako od sluníčka a odešla jsem úplně blond, myslela jsem si, že umřu. Nightmare majitelky přírodního konceptu.

 

No a co se dělo s vlasy ostatních zaměstnankyň?

 

Ginger (zákaznická podpora)

Na začátku karantény jsem nevycházela ven ze strachu, že bych se mohla nakazit a ke konci karantény spíše ze strachu, že by lidi viděli moje kilometrové odrosty ve vlasech. První výlet z karantény byl do kadeřnictví.

Terka (obchodní zástupce)

Kombinace karantény a učení se na státnice zajistilo to, že můj culik držel i bez gumičky.

Karolína (marketing)

Díky tomu, že používám VOONO po celý rok, jsem karanténu v tomto ohledu ani nezaznamenala. I když jsem prakticky nepoužívala make-up moje vlasy byly pořád stejně krásné a zdravé.